Saturday, March 19, 2011

Bab 19

*****
“ Kau dah tengok muka budak baru tu ? Handsome gila kan ? “
“  Siapa nama budak baru yang handsome tu ? “
“ Aku dengar budak baru tu anak kontraktor terkenal tu . Bertuah betul siapa dapat jadi couple dia . Aku nak try lah ! “ Euwww !
“ Budak baru tu kelas apa ? Form berapa ?”
“Budak baru dah ada couple tak ?”
“ Aku kenal budak baru tu . Dulu dia pernah ada crush dengan aku ! “ Amboiii ! jangan nak perasan okey !
“ Kau tengok muka budak baru tu macam muka Nubhan kan ?”
“ Auwww ! handsomenya budak baru tu . Ahhhh .. aku nak minta clash ngan boyfriend aku .Aku nak minta couple dekat budak baru tu pulak !”
*****
“ EH ! apa yang handsome sangat dengan budak baru tu ? Muka dia handsome macam beruk ke ?! “ Thurayya berteriak kecil . Kedua-dua belah tangannya dilekapkan pada telinganya . Sungguh ! dia tension ! .
“ Handsome macam beruk kau kata ? Kau tengok beruk tu handsome ke lawa ? lawa kan ? So , kenapa kau cakap beruk handsome ? “ Ujar Halim sambil matanya tertancap kukuh di skrin notebooknya .
“ Beruk lawa ? Engkaulah beruk lawa ! “ Balas Thurayya kejam .
“ Amboi ! kau cakap aku beruk ? Eh , aku ni , Sejuta billion lagi handsome , lagi lawa dari beruk kau tau tak ! kau tengok muka , badan aku dipenuhi bulu ke ?” terbeliak mata Halim mendengar Thurayya menggelarnya beruk .
“Excuse me .. kau punya badan memang dipenuhi bulu pun . Banyak lagi . Kalau kau tak ada bulu , tu namanya , kau tu ALIEN ! “ Aduhh ! Thurayya dan Halim memang sukar dibawa berbincang .
“ KAU TENGOK , Norish  ! tadi dia kata aku beruk . Ni alien pula . Habis dia tu apa ?” kata Halim kepada Norish yang setia mendengar pergaduhan mereka .
“ Halim , engkau memang pun BERLIEN . Tapi , Thu ni manusia yang siuman . Tapi kau tak “ Ahh .. selamba sungguh Norish membalas .
Halim bertambah bengang apabila Norih langsung tidak membantunya . Halim menjerit . 32 pasang mata memandangnya hairan . Mujur tiada guru di dalam kelas . Thurayya malah ketawa jahat .
“ Kau dah kenapa , Lim ?” tanya Farish yang tadinya sedang memakan nasi lemak berlauk ayam rendang dia atas meja guru kini sudah terhenti suapannya .
“Tak .. tak ada apa apa ! WOIi ! kau ingat ni rumah kau ? Apa pasal kau makan dalam kelas ni ? Atas meja cikgu pula tu ! Tak ada adab betul ! “ Marah Halim .  Farish terkedu .
Halim menuju ke hadapan kelas .
“ Sorry Lim . Aku lapar sangat ni . Sorry .. kau jangan tulis nama aku , Lim “ rayu Farish melihat wajah garang Halim .
Tiba-tiba Halim tersenyum . Dia mengambil kerusi berdekatan dan duduk di hadapan Farish .
“ Ye pun , ajak lah aku sekali, Rish . Aku pun lapar sangat ni . Alhamdulillahh .. ada juga rezeki aku pagi ni “ HAH ?!!
“ Ek eleeee .. buat suspen aje . Nak cakap lah nak . “ kata Farish kuat sambil ketawa . Semua pelajar bersorak marah .
“ Arghhh ! siot gila mamat lempeng tu . Norish ! kau tahu tak , dari aku kat kantin sampailah kat dewan terbuka , kat koperasi sana , asyik-asyik budak-budak perempuan cakap pasal budak baru . Haihh ! ,macam tak ada mamat lain gamaknya “ adu Thurayya sambil mulutnya dimuncungkan .
Norish menggelengkan kepalanya .
“ Memang handsome pun ..Aku dah tengok muka mamat baru tu . Macam muka artis “ kata Norish .
“ Kau pun sama jugak ? HUH ! “

No comments:

Post a Comment